Tsofim Yehudim, a pluralist and inclusive programme

« Le Minimum commun […] constitue ce qu’on peut appeler un test de tolérance. En effet, il demande au pratiquant d’admettre auprès de lui quelqu’un qui l’est moins et la réciprocité est aussi vraie. Ceci n’est-il pas au plan israélite ce que la fraternité est sur le plan scout ? Il faut aux Juifs autant de tolérance pour s’accepter les uns les autres qu’aux non-Juifs pour vivre côte à côte sans distinction de race ou de religion (Marguerite Klein)

dream_team_2

Scouting is open to all.

So Jewish Scouting should be open to all, a place to discover the wealth and diversity within Judaism.

The particular characteristic of this programme is to be pluralist and inclusive, meaning to address all Jewish families, whether practising or not.

This pluralist offer is one of the strengths of our educational proposal, which makes young people aware of the unity of the Jewish people through a shared nucleus of Jewish practices:

• Kashrut
  • Morning Service — Shacharit
  • Grace at Meals — Motsi & Birkat Hamazon
  • Shabbat & Yom Tov

Un office scout n’est PAS un office d’adultes, la reproduction de l’office de votre synagogue, de votre école juive ou de votre office personnel !

L’office scout est avant tout un outil pédagogique pour faire découvrir à vos scouts les richesses de la Téfila, la prière juive.

En prenant en compte la grande diversité qui peut exister, entre des jeunes qui savent lire l’hébreu et connaissent les prières, et d’autres qui n’ont jamais assisté à un office.

Le camp d’été est le moment privilégié pour vivre le temps du judaïsme, du Chabbat, des prières, des chants et des danses.

Chaque jour, on pourra avancer dans la pratique et les explications, en permettant aux jeunes de préparer et lire un texte, un chant, une partie d’une prière.

TY_polo_chabbat

Une tradition en marche, bien vivante !

We are following the teachings of Avraham Infeld and Rabbi Jonathan Saks:

The ‘Five-Legged Table’ of Avraham Infeld (website)

The ‘Five-Legged Table’ of Avraham Infeld (PDF document)

5-legged_table_logo

Avraham Infeld’s vision for the Jewish People is to find a way to be unified without being uniform. Listen to this talk to hear his suggestion as to how we can achieve this vision by constructing a “five-legged table” which allows each person to choose at least three of the following legs to express their Jewish identity:

The ‘Ten Paths to God’ of Rabbi Jonathan Saks

The ‘Ten Paths to God’ are based on the writings and teachings of Rabbi Lord Jonathan Sacks. This curriculum has been developed as a free resource that can be adapted and used by anyone involved in formal or informal Jewish education – in middle or high schools, for youth movements, on campuses, or as part of outreach organisations, synagogues and community centres.

Each unit will include an opening video and transcript, together with student and educator guides at entry and advanced levels for the following topics:

• The Way of Identity: On Being a Jew
  • The Way of Prayer: Speaking to God
  • The Way of Study: Listening to God
  • The Way of Mitzvot: Responding to God
  • The Way of Tzedakah: Love as Justice
  • The Way of Chessed: Love as Compassion
  • The Way of Faith: Love as Loyalty
  • The Way of Israel: The Jewish Land
  • The Way of Kiddush Hashem: The Jewish Task
  • The Way of Responsibility: The Jewish Future

“Am Echad, Lev Echad, One people, One Heart.”

eeif_maguen_ph

Tsofim Yehudim, LeDor VaDor
Jewish Scouts, from generation to generation

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest